Skutt, skutt, SKUTT!

Hej! Idag hoppade jag Fly i paddocken. Jag tränade inför Rosgården Horseshow som är den 4/7. Jag ska hoppa 1m och det känns ganska så skönt. Det har inte varit så mycket hopptävlingar det senaste och jag vill inte "överanstränga" Fly med för mycket tävlingar... Därför hoppar vi bara en LB. Jag hade nog velat hoppa llite högre, men annars fanns det bara LA(130cm) och det känns för högt. Det har vi dessutom bara tävlat 1 gång, på Neiwada. Ganska så nöjd då, men då hade jag ju tränat mycket på hoppingen o.s.v. Så det känns ganska så chill med bara en 1m klass att hoppa. Sen bara hem och ta det lugnt.
I alla fall så satte jag upp en bana på 1m efter uppvärmningen och hoppade igenom den. Fly var ovanligt pigg (kanske för att jag inte hoppat ordentligt på länge?! ;P) och lite tittig. är jag hade hoppat banan några gånger och jag var nöjd så satte jag upp en trekombination på 110/120cm(LA/MSVB) och skulle hoppa den. Och de två första gick super, hon flög över, men till det sista hindret såg ho något, och det var jag inte alls beredd på, och när hon hopppade åt helt fel håll, altså typ 3 meter åt sidan istället för 120cm upp, så blev jag helt överrumplad och fortsatte rakt in i hindret med ett BRAK och Fly blev självklart ännu mer rädd av det, så hon kastade sig bort, fastnade i tygeln och fick typ panik. Jag försökte komma upp så fort som möjligt men hade jätteont i foten, så det tog lite tid. Så på den tiden hade Fly lugat ner sig lite och stod bara och skakade. Jag fick loss henne och gick igenom henne, hon hade ett skrapsår på frambenen och var svullen och markerade lite, så jag ledde henne in i stallet igen och spolade benet länge med kallt vatten. Hon verkade ganska så skärrad, men lydde mig utan att protestera. Jag blev rätt så shockad av detta, men svullnaden och värmen gick ner och hon markerade inte lika mycket när ja var klar. Så då fick hon gå in i boxen med kylsalva på benet för att hålla svullnaden  nere och sedan gick jag för att ta hand om mig själv. Jag kunde knappt få av mig stöveln för min fot var så svullen, men efter att han fullkomligt misshandlat stövelknekten och min egen fot så lyckades jag få ut en dunkande svullen sak.
Jag känner ändå att jag hade tur att inte skada mer än foten, men är ändå skitsur över att det gick som det gick. Vi får se hur det blir på Onsdag nästa vecka då Rosgården Horseshow är, men jag hoppas att det har blivit bra tills dess. Jag bryr mig inte så mycket om hur jag mår då, bara Fly's ben är bra. Dessutom ska vi ju till Tyskland för att tävla EM 8/7 så då vill jag att vi är i form, jag vill verkligen inte dra mig ur... <3
Jag har i alla fall tagit hand om min fot nu, och den är inte lika svullen, men det gör sjukt ont och jag orkar inte ens titta på paddocken som ser ut som om en bomb har briserat där eftersom att Fly sprang in i vissa hinder och jag brakade ju in i ett. Så alla som tittar dit faller nog döda ner på marken direkt, stackars R, hon kommer inte att kunna rida där föränn jag har flyttat på allt, men jag orkar inte och han för ont...
Vår outfit:
Jag:
Fly:
Kram J

2012-06-27 | 16:47:46 | J och R | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback