Dagens pass med hästarna

Japp, gick ut och skötte hästarna direkt efter att jag bloggade förut. Med Fly hoppade jag, jag tränade på balans och tempo, vilket gick ganska så bra, men balansen behöver tränas upp!
Och Queen kom på konsten att bocka... -.-
I alla fall, jag började med Fly i paddocken, satte upp hinder och lite roliga övningar. Det var roligt och Fly kämpade som vanligt på bra! Kul, kul! En kompis var där och hjälpte till och gav tips, så vi kom lite framåt! Även om hon blev sjukt svettig  efteråt!! ...
Banan:
1. Jag började med att travhoppa ett hinder på långsidan, och landa i galopp. Det gick bra men balansen var lite sisådär när vi landade. Men det ska vi åtgärda...
Grönt = trav
Rött = galopp
2. Och så samma sak i galopp, flyttade bommen så att det blev galoppbom såklart<3
3.
Sedan hoppade jag det från andra hållet, svårt det med! :)<3 Det gick sådär, hon hoppade över bommer som nu ligger efter och snubblade över gjorde vi också! :/
Men sen gick det bättre.
4. Sedan la jag till en oxer så att det blev en studs, det gick väldigt bra och var kul!
5. Och så hoppade jag snett över ett hinder några gånger, vilket gick ganska bra, förutom att hon behöver öva upp styrka och balans! :)
6. Och så åt andra hållet...
Outfit: Orange och beige
Jag:
Fly:
Sedan badade jag henne och så fick hon på sig ett fleecetäcke medan hon torkade...
Sedan longerade jag Queen över läskiga hinder med sadel på. Och... hm, hon uppfann konsten att bocka... Vilket är till nackdel för mig. Men när hon hade bockat av sig gick hon faktiskt jättefint och hoppade över med både sadel och träns :)
Outfit: Grönt och beigt :)
Jag:
Hon hade inga gröna benskydd så hon fick låna Flys :)
Det var allt för mig<3 :)
Glöm inte att anmäla er till månadens blogg. Från och med första april får ni inte anmäla er längre. Fast ni får anmäla er till maj då såklart :)
Kram J

2012-03-27 | 21:58:17 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Neiwada

Såg ut som en jätterolig övning ^^



Kram Neiwada

2012-03-29 // 07:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback