Träning med Queen

Idag gick jag först på en promenad med Queen innan jag longerade henne ett tag. Det givk hyfsat okej och mot slutet av passet verkade det som om hon började lära sig mina kommandon.
I ungefär en timme longerade jag i skritt, trav och galopp. Hon har ju inte världens bästa kondition så hon blev ganska så trött. Sedan satte jag på henne tränset utan bettet. Det var inga problem eftersom det bara var som att sätta på henne grimman. Dock blev hon liite fundersam när jag spände nosgrimman eftersom att den sitter lite hårdare än på en grimma, men det funkade bra ändå.
När jag satte på bettet och lirkade in det i munnen blev hon också ganska så fundersam. Hon backade lite men jag logerade henne och tog det så lugnt jag kunde, och efter ett tag blev hon lugn igen och tuggade lite på bettet. Jag avslutade där och så fick hon gå ut i hagen igen.
Duktig flicka!
Jag:
Queen:
Tränset som jag satte på sedan.
Kram J

2012-03-16 | 14:00:09 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Neiwada

Verkar som ett lyckat "pass" ;)

Är det okej om jag visar mitt stall och sadelkammare på bloggen?



Kram Neiwada

2012-03-16 // 21:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback