Dessa veterinär turer..

Tja!
Jo, jag vet att jag inte har bloggat så mycket, men båda mina tjejer hårdtränas inför SM nu. Så de blir tråkigt för er att lyssna till samma tjat dagarna i ända. I alla fall, idag så åkte jag, tillsammans med Lina och hennes mamma, till veterinären med Dissan. Han skadades ju rejält i Oktober/November förra året. Så vererinären vill bara kolla så att allt var okej. Och så skulle Dissan få en vanlig hälso kontroll samtidigt.
-----------------------------------
Det hela gick faktiskt riktigt bra, de konstaterade att skadan läkt som den skulle. Den kommer alltid att påverka hans liv nu framöver. Men den är inte allvarlig. Och Lina ska ändå inte ut och tävla några 1.50 hoppningar ;)
Hälso kontrollen gick bra, de skulle även raspa hans tänder. Så de fick ge honom lite lugnande. Så det var en mycket trött Dissan vi lastade för att åke hem med.
Eftersom att det var min veterinär som var med när Dissan skadades. Så fick även han kolla på det ni igen.
Och eftersom att Lina har Dissan ca 1 timme härifrån. Så blev de sent för dem att köra Dissan hela vägen hem. Så de fick sova här :)
Nu står Dissan i sin box bredvid Classic. Och äter för fullt, han är för söt den lilla ponnyn <3
Outfit transporten:
/R

2012-05-13 | 22:08:49 | R's inlägg | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» EELLIINN

Eran SM tävling är ju dressyr.. Tänkte bara säga att Puffan är en katastrof i dressyren. Kan jag byta till Basic i dressyren?

2012-05-14 // 13:08:27
» Neiwada

Inte sugen på att ta tillbaka Dissan? :-)<3

2012-05-14 // 21:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback