Det går framåt

Hello!
Jo, efter tävlingen idag så tränade jag Lillan igen. Började likadant som förra gången, träns på (Inga problem), Schabrak på ryggen (Lite spänd, men annars helt OK), Och så maggjorden över det (Ryckte till, men har vant sig).
Idag så spände jag även maggjorden. Det reagerade hon inte alls på.
När jag läste om henne på SSI´s hemsida. Så förstod jag att det här kommer att ta tid, ett sto ändå ut i hovspettsarna. Och stissig som bara den.
Men hon är lättlärd, man kan inte träna så länge, för hon blir lätt ofukuserad. Men det går.
Efter det så tog jag även fram en sadel. Då blåste hon upp sig och spände sig rejält. Jag gick fram till henne, och lät henne lukta på sadeln. Strök den sedan lätt mot bogen/sidan på henne. Då lugnade hon sig lite smått.
Vi tog av gjorden, och la försiktigt på sadeln. Jag var beredd på att hon skulle flyga iväg. Men hon spände sig, men gjorde inget.
Jag frog inte ner stigbyglarna idag. Utan lät henne bara stå där med sadeln. Testade sedan att leda henne lite. Hon hoppade framåt och försökte skaka av sig sadeln.
Där fick det räcka för idag.
OUTFIT:
/R

2012-05-26 | 21:01:47 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback