Inne med tävlingar :) (SM?)

Hej! Jag har märkt att ganska så många komenterar och skriver på sina bloggar om tävlingar, och SM framför allt. Dock undrar jag, om SM är en "riktig" tävling? Jag menar, finns den på någon blogg eller är det bara som alla säger för att ha något att träna för, och sen för att tävla och skriva hur det gick o.s.v?
Om det är så, vad sägs om att ha ett SM kval här, på Soreca?
För tillfället bara dressyr, men vem som helst får anmäla sig och sen går de fem bästa eller nåt sånt till SM (eller kval 2) och så blir det ett SM här också? Eller på någon annan blogg.
Jag skulle i alla fall inte säga nej till SM, men jag vill ändå ha det som en "riktig" tävling och inte något jag bara säger att jag ska göra och så åker man till Tyskland eller nåt sånt och så...
Vad sägs om det? Eller är jag bara jobbig nu? Tänkte i alla fall ha en dressyrtävling snart och med ett SM kval på det vore det väl inte fel? Komentera nu :)
Kram J

2012-05-05 | 12:58:16 | Tävlingar | 9 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Jag tycker att det låter som en jättebra idé!



Då kanske man skulle kunna hitta på något sätt så att det blev rättvist hur bra hästen är. Typ ge en bra häst fler lotter eller något sånt.

2012-05-05 // 13:27:37
» Loppan

Jättebra ide! Skulle jättegärna vara med i så fall!

2012-05-05 // 16:41:52
» Julia

Jag hade varit väldigt intresserad av att vara med!



Och som luftlycka säger så tycker jag att man kan ge en bra häst fler lotter. Då blir det ju lite mer riktigt om man säger så :)

2012-05-05 // 17:34:26
» Saranghae

Jättebra Idé!

Skulle vara jättekul om ni hade SM här på Soreca! :D

2012-05-05 // 17:51:34
» EELLIINN

Ja, jätte kul!

2012-05-05 // 20:06:17
» Danni

Jaa!! Äntligen någon tävling som är ''seriös''. Skulle gärna vara med =DDD



ps. Vad skulle ni göra om ni hade en häst som ni inte behövde,men som snart skulle föla???

2012-05-05 // 21:42:27
» Olivia

Jag skulle ha ett SM-kval på min blogg innan, men då fick jag en kommentar som lyder så här:Hej!

Jag tycker inte ni kan ha SM tävling.

Sverige-Mästerskapen! Det är inte ni som styr och ställer över SM! Alla som vill tävla SM med

Sin lufthäst borde få bestämma själva! När det passar dem och vilken placering de får. NI kan inte bara komma och BESTÄMMA ALLT! Det tycker jag inte är rött. Jag kommer inte stödja detta alls

Och inte heller delta. Dock kommer jag kvala in till SM "själv" utan att bli styrd av andra!

Jag kanske låter hård, men detta kan faktiskt inte ni bestämma!

Ni kan PoniyMästerskapen men INTE Sverige-Mästerskapen!

Hoppas du förstår detta och är mogen nog acceptera!



Och jag håller med den som skrev kommentaren men sammtidigt skulle det vara kul att vara med. Men som person som skrev kommentaren sa så är det kanske mer rättvis att själv få bestämma om man kvalar in och vilken placering man får sen.



Kram =)

2012-05-05 // 22:15:55
» Danni

Oliva:Då kan ju alla bestämma att dom ska komma 1:a...

2012-05-05 // 22:28:35
» Neiwada

Hej!

Jag tycker precis som Olivia att man ska få bestämma liksom själv vad man kommer på för placering osv. Men eftersom alla andra vill ha ett SM-kval får jag väl ge mig :-)

Kram Neiwada

2012-05-06 // 11:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback