Svar på komentarer! :)

Förlåt missade några saker. Det står at ms ag och massa såna saker. Den där pricken jag frågade om finns också på LB ridbana nummer tolv. Lc Åttonde raden är det streck istället för linjer? Sen är det på några pogram där det står övergångar.

Föörlå att det blev så mycket frågor men jag vill ju veta allt så jag inte missar något:)
--
PÅ La-pogramet på tredjefliken finns det två prickar där vägen går är det halt eller vad? På nionde samma pogram så står det sex steg vänster. Vad är det? på den tionde på SM fror jag att det är framdelsvändning?
Svar:
ms = mellanskritt (vanlig skritt typ)
ös = ökad skritt
at = arbetstrav
ag = arbetsgalopp
mg = mellangalopp (öka liiite)
fg = fri galopp (tror jag) öka
mt = mellantrav
hga/vga = höger arbetsgalopp/ vänster arbetsgalopp
Det är vart något startar. Det är alltid en prick i början. Du börjar mellantrav där den ena pricken är och slutar där den andra är :)
japp det är framdelsvändning eller bakdelsvändning tror jag :)
på 9:onde fliken är det först att man kommer i trav, gör halt och ryggar ca 6 steg. Det är det det står :)
Kram J

2012-05-10 | 20:50:19 | SVAR PÅ TAL | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Hejsan jag har startat en tävlig som är osm en liten start innan din stora! Du får gärna vara med:)

2012-05-12 // 09:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback