"Långritt"

Hej! Nja... Det blir ju inte riktigt långritt när man pratar om en halt häst som just nu bara får skritta men ändå. Jag satte på Fly grejor och skrittade en lång tur ut i skogen. Vi var borta i ungefär en timme. Det är i alla fall bra: vi får skritta mer än 30 min nu :)
Veterinären kommer på måndag och så hoppas vi att vi får börja sätta igång då. Fly är lindad varje natt men är ändå ofta svullen på mornarna. Då sätter jag fast en vattenslang med kallt vatten riktat mot hennes ben och mockar hennes box samtidigt som jag spolar. I ungefär 20 minuter får hon stå sådär och sedan torkar jag benen och lindar dem igen. Sedan får hon antingen stå i grushage en stund eller så tar vi en promenad. Idag blev det ju ridtur istället. Fly haltar i alla fall inte och hon är inte så varm. I varje fall inte efter att hon har fått röra på sig. Innan dess eller när hon har stått stilla länge kan hon vara lite varm (som efter natten) men jag tycker att det artar sig bra. Hon är mindre och mindre svullen på mornarna i alla fall! :)
Kram J

2012-11-24 | 19:12:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback