Piggelin

Hej! Som rubriken säger så red jag på ett piggt litet sto idag. Jag rider för första gången uppsutten på Fly nu, fortfarande bara i skritt men ändå. Hon blev i alla fall jätteglad och hoppar och far. Lilla flickan, det är bara att hoppas på att skadan inte går upp. Jag har fått ett schema från veterinären hur jag ska sätta igång henne igen och så får vi hoppas att skadan inte går upp och att Fly är igång tills vår fina julklappshoppning. Jag tänkte att vi kanske skulle kunna ha den i anslutning till årsdagen :)
Dagens outfit:
Erna fick ett ridpass i paddocken idag. Hon var pigg och duktig, inte alls som sist. Jag tränade mest på att fördela gångarterna och att finslipa på formen och allt. Hon har ju börjat bli riktigt fin i traven nu, söker sig nedåt och arbetar ordentligt med ryggen. Det känns jättebra! Även idag höll hon den fina formen till och med i volterna och vi kunde byta varv och ställa om utan att det blev som ett störmoment. 
Även tölten var helt otrolig idag! Hon hade en bra takt och arbetade väldigt bra. Formen var bra och vi kunde både öka och minska. Väldigt roligt! Galoppen gick som vanligt, den är fortfarande lite slängig men börjar bli allt bättre, Skritten tycker hon är den gångart som innebär att man får gå som hon vill och det är riktigt jobbigt. Hon låser sig i halsen och hela kroppen blir som en planka. Det är bara när man går på långa tyglar som hon slappnar av. Jag jobbade en längre tid med detta idag. Hon var till en början som vanligt; stel och ovillig men jag fortsatte att arbeta mycket med sätet och skänklarna och till slut släppte det lite och det gick att ställa henne lite i alla fall. Jag avslutade där så får jag fortsätta någon annan dag<3
Kram J

2012-11-18 | 18:54:38 | J's inlägg | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» RG

Vad hände med Fly?:(<3

Svar: Hon sprang typ i hagen och sträckte sig eller nåt tror vi :( Hon verkar dock ganska så bra nu så vi får hoppas att vi får börja sätta igång och så, vill ju att hon är igång innan julklappshoppningen ;)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-11-18 // 19:17:47
» LuftLycka

Hoppas verkligen att Fly blir frisk till hopptävlingen!<3 Pix är ju också halt men det är ju i slutet av december:-)

Kram O

Svar: Ja, tack, hoppas att de båda blir friska till hopptävlingen då<33
Kram J
soreca.blogg.se

2012-11-18 // 20:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback