EM resultaten!

 
Hejsan! Förra veckan var vi borta och tävlade EM, riktigt kul och det gick bra också! Sverige avslutade som 4:a och är riktigt nöjd med den placeringen! Lite småmissar här och var men det är stor konkurrens. Cred till laget!
 
Fly var riktigt mysig förra Lördagen. Vi var felfria men hade inte den bästa tiden. Hade nog kunnat pressa henne lite mer, men som tur var räckte det.
--
Denna Lördagens resultat har inte kommit upp än så skriver om det senare.
--
I alla fall. Igår red jag varken Erna eller Humlan eftersom att jag tävlade Fly och, jag erkänner, inte orkade med de andra sedan... De fick gå i skritten ett tag.
Idag blev det dock annat! Erna fick sig ett ordentligt uthållighetspass. Vi red en runda som är väldigt plan och den travade jag hela. Hon blev trött tror jag... Riktigt duktig var hon också! Vi har aldrig haft några problem med gångarterna, men att trava så långt och bli så trött, då skulle vilken isis som helst börjat tölta för att det är ju mer naturligt för dem. Men Erna kämpade på och travade hela rundan runt.
När jag hade ridit ett varv red jag ett varv till, men denna gången var det mer olika gångarter. Jag började med att skritta lite på långa tyglar så att hon fick lugna ner sig efter att ha travat så långt.
Sedan fattade jag galopp, och shit vilken fart hon fick! Jag försökte få henne att lugna sig lite, men då saktade hon av till ökad tölt och flög fram utan att ta notis om mig.
Jag satte mig ner i sadeln och höll om med benen och samlade ihop henne tills hon gick i kort tölt i stället och så fattade jag galopp igen. Denna gången gick det bättre, men hon orkade bara en stund innan hon saktade av till tölt igen. Jag gjorde så några gånger och försökte verkligen få henne att hålla galoppen och efter ett tag gick det hyfsat bra. Då fick hon sakta av till skritt igen och vi skrittade en lång stund i skogen och myste.
När det var relativt kort bit kvar provade jag på lite pass och sedan lite tölt innan vi skrittade av och kom hem.
Eftersom att jag fortfarande inte har klippt henne blev hon riktigt svettig, så jag svampade av med varmt vatten och la på henne fleectäcken.
Kram J

2012-10-14 | 21:54:48 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback