Hoppning

Hejsan! Erna fick ett litet hoppass i paddocken idag. Det var lite nervöst för det var första gången!
Jag började i alla fall med att rida fram i alla gångarter, alla utom pass, jag passar mest utomhus. 
Erna var riktigt mysig och gick i bra form i alla gångarter, men hon var väldigt pigg och började passa en gång i galoppen. För övrigt galopperade hon jätteduktigt!
När jag kände mig nöjd började jag trava över lite bommar här och var och när det kändes bra ställde jag upp ett litet kryss och la travbommar framför, först kom jag över bommarna, och hon lyfte lika fint på benen som vanligt, verkade mycket försiktig med att inte nudda bommarna, inte för att hon var rädd utan för att hon var nogrann och duktig! När vi kommite över bommarna skuttade hon glatt över krysset och landade i galopp. Duktigt!
Sedan provade jag att även komma i galopp utan bommarna framför och hon var en aning vinglig, men gjorde så gott hon kunde och var jätteduktig. 
Jag fortsatte med att hoppa över lite enstaka hinder här och var, och när det kändes bra avslutade jag med en bana på ca 50cm. Det var jätteroligt att hoppa en så lite häst, och dessutom en isis. Vi har lite att träna på inom hoppningen, men just nu känns det väldigt bra och hon har fin teknik över hindret i alla fall. Även om taxeringen och vägen till hindret behöver förbättras. 
Det känns som att det kommer att gå ganska så lätt ändå för hon är så mysig och verkar verkligen ha lätt att lära. 
Redan nu står hon i stallgången utan att sitta fast för hon rör sig aldrig utan min tillåtelse och jag behöver bara smacka när jag vill att hon ska gå, och då går hon in i boxen. 
Erna var ganska så svettig så la på massor med fleecetäcken och gosade med henne lite.
Kram J

2012-10-22 | 20:25:29 | J's inlägg | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» stall grimskaft

mys flickan! ps! varför använder du inte dom andra bilderna också? ;)

Svar: Ja, asså det blev jättekonstigt när jag skulle spara dem för det gick typ inte att se dem, detta var den enda jag kunde spara, annars blev de jättesmå! :( Kan du kanske skicka dem igen? :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-10-23 // 08:30:49
» stall grimskaft

visst när jag kommer hem

2012-10-24 // 08:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback