Lättare pass

Halloj! Idag fick det bli ett lite lättare pass för alla tre för att jag ska hinna bekanta mig lite med Erna också :)
Fly red jag ut med en lång bit och körde lite uthållighetsträning. Jag valde en runda som var väldigt platt och sedan travade jag hela rundan, utan att sakta av en gång. Hon var jätteduktig, men allt var ju såklart läskigt -.-
Humlan longerade jag lite och sedan gjorde vi frihetsdressyr igen, och, jag är inte det minsta förvånad, Humlan rullade sig igen xD jag kanske ska börja uppträda med henne ändå, hehe.
Nej, hon är ju inte min häst, men hon verkar ha en förkärlek till att rulla sig just i manegen...
Krattade manegen lite innan jag tog dit Erna, det blev så stökigt när Humlan rullade sig där.
Så gjorde jag tillslut i ordning Erna och gick in i manegen. Först ledde jag bara runt henne och longerade även henne en liten stund.
Hon var jätteduktig, även om hon tittade på allt nytt och så så lyssnade hon ändå på mig och ville verkligen vara till lags, det märktes :)
När jag kände mig nöjd med henne satt jag upp och red runt lite, provade lite gångarter. Det var otroligt!
Någon måste ha programmerat hennes hjärna att kunna läsa andras för jag behövde bara tänka trav och skänkla lite så kom hon fram i trav och sedan kunde jag lätt gå över till tölt och sitta bekvämt och tölta runt.
Varje isis jag har ridit på har känts så svår att få att trava, de bara töltar hela tiden, men Erna travade direkt! Jag följde förra ägarens tips att rida mycket med ben och säte och det gjorde att jag knappt behövde ta i tyglarna, jag kunde tölta utan tyglar! Jag vet att det finns isistävlingar som går ut på att tölta utn tyglar, men trodde aldrig att jag skulle få uppleva det själv.
Om jag ville sakta av var det också nästan bara att tänka!
Jag provade inte galopp eller pass, för förra ägaren sa att hon kunde sticka.
Så jag nöjde mig här för att inte behöva bråka med henne eller nåt. Det kändes verkligen bra idag i alla fall! :)

Ingen bild idag tyvärr :(

Kram J


2012-10-02 | 07:55:11 | J's inlägg | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» stall grimskaft

vad skönt att det går så bra! Du kan säkert ta galopp oxäch pass i paddocken. ute kan hon ha väldigt mycket fart. kram!

Svar: Haha okej :) hon är jättemysig! :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-10-02 // 09:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback