Ridning på bomb

Halloj! Idag skulle jag bara ta det lite lugnt och ha kul med Fly i paddocken... Hon var JÄTTEpigg och hoppade och for!! Mot slutet fick jag henne att omvandla energin och piggheten till arbete och då var hon jättefin!! Men efter bara en liten stund var jag helt slut. Fly hade såklart ton med energi kvar, men jag får rida mer imon...
Sedan red jag en stund i paddocken med Erna. Idag var det bara att gå igenom alla gångarter. Jag började med att skritta fram en lång stund och sedan gjorde jag en massor av övergångar mellan trav, tölt och skritt, en del halter också!
När jag kände mig nöjd med gångarterna och övergångarna fattade jag för första gången galopp på Erna. Första gången gick det bra och det kändes jättebra tills Erna började passa, först försökte jag sakta av till galopp igen men det blev bara ökad tölt. Så då saktade jag av till trav och försökte igen, men det blev pass. Och tölt. Och pass. Och pass. Och tölt.
Jag saktade av en stund och tränade på tölten och försökte komma tillbaka till den där goa känslan, men det kändes bara stressigt och spänt, så jag saktade av till skritt och lät henne skritta en stund på lång tygel, hon var lite svettig i sin långa päls, men verkade inte så trött. Hon trampade glatt på och kikade på alla roliga grejer hon kunde se (som inte förändrades ett dugg trots att hon tittade på dem en miljon gånger...) haha knashäst!
När det kändes bra provade jag igen och denna gången galopperade jag bara en kort stund innan jag saktade av till skritt. Då kändes det mycket bättre för hon hade ju galopperat och det var jag som saktade av denna gången, så jag avslutade där, tog in henne i stallet och duschade av henne svetten, torkade så gott jag kunde och satte på henne ett fleecetäcke.


2012-10-04 | 22:31:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback