Blött

Hej! Idag har verkligen varit en blöt dag! Jag kan knappt skriva detta inlägget för mina händer är så stela och kalla efter att jag cyklade hem från stallet. 
Idag fick Fly ett dressyrpass i manegen, jag orkade inte mycket annat för det var så rått och kallt.
Hon var jättefin och trampade verkligen på bra, men jag tror att även hon var lite trött och kall för hon var ganska så stel och ville inte riktigt öka. I slutet blev det bättre för då tror jag att hon kom igång ordentligt och blev varm, så jag red ganska så länge eftersom att hon blev så fin i slutet! :)
Innan jag gjorde i ordning Humlan satte jag upp en liiten "bana" av hinderstöd med skynken på, plaster som hon skulle gå på, småhinder, bommar och konor. Allt möjligt med andra ord. 
Sedan gjorde jag i ordning Humlan och gick ut i manegen. Haha, jag kände hur hela hästen spände upp sig när manegen såg så annorlunda ut, stackarn. Jag ledde runt henne en del i banan och det var nog inte så farligt egentligen kom hon på så fort hon fått lukta och bita lite på de skynken jag hängt på hinderstöden, plasten fick stå ut med lite skrap och sedan var inspektionen klar. 
Då satt jag upp och red en del bland banan och började sedan trava, svänga och sakta av o.s.v. Riktigt fin var hon idag och det kändes verkligen som att hon ville lära sig. Riktigt lättlärd dam detta här, ibland sänkte hon sig tillochmed neråt i traven! :)
Jag galopperade lite runt på spåret och hon var riktigt duktig där också. Hon kan ju inte riktigt galoppskänkeln än om man säger så, men det gick verkligen jättebra och hon galopperade ett helt varv utan att bryta av eller något! 
När jag kände mig nöjd gick jag igenom banan, "hoppade" över minihindren och berömde henne till döds. Red igenom banan några gånger tills hon kändes helt lugn och bra!
Kram J

2012-09-21 | 18:41:40 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback