Dressyr med två damer

Hej!
Jag vet att jag inte bloggat på länge, men i alla fall. 
SM Finalen kommer nu att hållas av Neiwada, anmäl er till henne. 
I alla fall, Pix och Classic fick sig ett rejält dressyr pass idag. Båda var dyngsura efteråt, så de fick sig en liten dusch.
PIX:
Vi började med att skritta fram, och joggade fram henne utan krav alls. 
Sedan började vi arbeta i skritten, mycket halter och volter för att få henne lösgjord. När hon känndes OK i skritten la jag in trav. Testade detta i båda varven. Gick sedan över i skänkel vikningar och öppna/sluta. 
Pix har lite svårare för öppna äv vad hon har för sluta, så då bli hon lätt lite seg eftersom att hon tycker att det är jobbigt. 
Men det gick bra efter en stund, la sist in lite galopp på volter, och även byten på diagonalen. Byterna sitter näst intill perfekt nu, *stolt ägare*. 
Sedan joggade jag henne i en låg form, och avslutade med att skritta av henne. 
Outfit:






CLASSIC:
Classic började jag med att skritta och jogga fram ute på ridvägarna runt Soreca. 
Efter det gick jag in med henne i paddocken. Väl där började jag arbeta henne i traven, jag "travade henne ner i form" så att säga. Jag la in sidförande(Skänkelvikningar) på långsidorna, och gjorde mycket tempo växlingar. Efter ett tag började jag lägga in en volt i början på långsidan, och ut ifrån volten arbeta i sluta långsidan ut. 
Galoppen tig jag i slutet, och även med henne testade jag lite byten på diagonalerna, Classic är inte lika säker som Pix på det, men efter lite övning gick det helt OK. 
Outfit:




 
/R
 

2012-09-01 | 20:51:23 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback