Hoppning!

Hejsan hopp! Idag blev det hoppning i manegen och jag övade inför EM. Fly var riktigt riktigt pigg och sprallig och tog i riktigt ordentlig så i slutet blev hon riktigt trött och det blev lite missförstånd. Men jag gjorde så att det kändes bra och sen avslutade vi :) 
Vi hoppade lite lydnadsövningar men också lite högre hinder för att vi skulle känna oss säkra på höjden inför EM, avslutade med en bana och det gick hyfsat bra, men Fly var ju som sagt ganska så trött...
Banan:
Såhär hoppade jag:
1. Först travade jag över bommarna, ställde och böjde, på andra långsidan gjorde jag volter, öppnor och slutor.
Fly var duktig över bommarna. Men hon var riktigt pigg och ställde sig utåt i volterna och försökte springa igenom dem. I öppnan gick det bra, men i slutan ville hon inte riktigt ställa sig rätt, så jag fick kämpa lite, vi behöver träna lite mer på det:
2. Sedan hoppade jag över tre små plank på andra långsidan. Där var nog Fly bäst idag och hon hoppade riktigt fint! Jag lyckades få henne att ta 6 galoppsprång mellan dem och det är svårt... Haha, för Fly i alla fall, piggelin!
3. Sedan kom jag i högervarv, lång anridning på oxern, runt direkt till vänster. Det är ganska lite plats efter det så det krånglade lite eftersom att Fly är så pigg och tar så stora språng! Sedan fortsatte jag ut och lång anridning på räcket. Där gick det mycket bättre med Fly!
4. Sedan kom jag från andra hållet och hoppade kort anridning, sedan på ett av planken på mitten och så direkt till räcket.
5. Sedan satte jag ihop allt till en bana. Det gick hyfsat bra i början, men till de sista hindren blev hon riktigt trött och jag fick ta en liten volt för att komma igång igen, så kämpade vi igenom de sista hindren. Vi hoppade om några hinder och sedan kände jag mig nöjd.
Kram J

2012-09-27 | 19:33:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback