Lillan tycker till

Hej hej!
Lillan här! Jo, som ni vet så har mina två kompisar Classic och Pix åkt nu..buhu. 
Men, gissa vad matte kom hem med samma dag som Classic åkte?!  Jo, en jätte snygg, skäck hingst! 
Han står inte i min hage, tyvärr. För matte säger att hon inte vill ha några oväntade föl. Att det räcker med oss två. Det tyckte jag var dumt, jag är ju inget föl, jag är faktiskt snart tre år!
 
I alla fall, min träning fortsätter ungefär som vanligt. Ridas lite då och då, lite vilodagar, och så ska jag ibland springa runt matte i en stor ring, medans hon står i mitten och håller i ett snöre?! Udda träning tycker jag...
Något jag tycker är roligt är när hon släpper mig lös i manegen eller paddocken! För då får jag springa så snabbt jag bara vill! Det får jag inte när matte rider på mig, för då blir hon inte så glad. 
 
Vad finns det mer att berätta...Jo! Matte har nu köpt nya, fina täcken till mig nu när det börjar bli höst och kallt. Men det gör inte mig något, jag älskar mina nya täcken! Ett regntäcke, ett vintertäcke, och ett mysigt,fluffigt stalltäcke. Eller "pyamas" som matte kallar det. 
 
 
Nu måste jag gå! För nu är det snart kvällsmat!
 
/Lillan

2012-09-23 | 18:26:02 | R's inlägg | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Stall Grimskaft

Helt klart bäst! ;D<3 Får jag låna idén?

Kram Stall Grimskaft!<3

2012-09-23 // 18:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback