Longerings pass x2

Hej igen!
Idag så fick både Lillan och Five longeras. Det är ett mycket bra sätt att stärka hästen när man inte riktigt kan rida dem, av olika anledningar. 
LILLAN:
Hon var duktig, rusade lite i traven, men det hela gick helt OK. Jobbade mycket med att hon skulle lyssna på mig och inte fokusera på allt annat runt omkring. Det märks att hon har utvecklats, prinsessan.
Outfit:
FIVE: 
Med Five började jag med att skritta fram honom ute, för hand utan longerings gjorden. Vi gick runt på slingan runt stallet i ca 15 min, innan vi gick in i manegen. Väl där fick han skritta runt mig på volten ett tag för att se sig omkring lite, han har ju inte varit i just den här manegen innan. Efter ett tag började jag jogga honom lite, i både vänster- och högervarv. Vi avslutade med galopp, jag tyckte att det räckte så för idag. Outfit:
 
/R

2012-09-23 | 19:04:00 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback