Träning x2

Hej hej!
Idag fick Classic ett markarbetes pass i manegen. Mycket bommar på böjda spår, och även galoppbommar på serpentinbågarna för att träna galopp ombyten. Jag började med att skritta fram henne för hand, då jag tycker att hon mjukar upp sig bättre i ryggen då. Sedan satt jag upp och skrittade henne lite även där. 
Efter det fick hon jogga lite, innan jag började jobba med henne, som sagt, mycket böjda spår blev det idag. 
Hon fick gå mycket på volter i skritt och trav, även trava serpentinbågar över bommarna. 
Galopparbetet kördes mest över bommarna på serpentin bågarna. Då övade jag på att byta galopp över bommen, att byta från höger till vänster var inga problem, men från vänster till höger var jobbigare. Men ett helt OK pass ändå..Outfit
Classic:





 
Pix fick backtränas idag, precis som Classic fick igår. Så, trava långa sträckor och i uppförsbackar, skritt i nerförsbackar och efter ett tag galopp på raksträckorna. Har inte så mycket mer att tillägga, Outfit:
PIX





 
/R

2012-09-14 | 19:11:00 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback