Zafirs nr.5 *Till salu*

 
Av olika anledningar kommer jag nu att lägga ut Five på annons. Jag har tyvärr inte den tid och/eller kunskapen som krävs för att han ska må så bra som möjligt. En jätte fin avels hingst! Söker någon som kan ge honom ett bra hem, med mycket omsorg!
Zafirs number Five (nr. 5)

Smeknamn: Five
Ras: Svensk ridponny
Kön: Hingst
Ålder: 2 år
Mankhöjd: 148 cm
Avkommor: 0 st
Uppfödare: Zafirgården
Ägare: R, Soreca
Förköpsrätt: Zafirgården
Zafirs Nr. 5 är en fin kille som har ett fint steg. Löshoppad upp till 50cm och visade då fina hopp. Hans rygg har visat sig att inte vara den starkaste när man röntgade för att se att eventuella skador inte fanns. Ungefär vid slutet av ryggen ligger skelettet och trycker på musklerna. Så om Five ska ridas på är det i minimal skara av de lite mindre ryttarna. Rids han för mycket på och av tyngre ryttare kan han bli förlamad i höger bak ben. Så rekommendationen är att inte rida Five utan iställer använda honom i avel, löshoppning och faktiskt körning. Hans bog är nätt men stark och kan dra mycket.
Eventuella avkommor kommer enligt veterinär inte ärva ryggproblemet då det är väldigt sällsynt och brukar helt enkelt bero på att fölet vuxit för snabbt i modern och då blivit tryckt på, i detta fallet i ryggen! 
 




Bild tillstånd av: http://www.flickr.com/photos/61534434@N00/5970379522.
 
 
Utsiktens Walter Snöflingans Raphael Skörbys Rolex
Rastelle Vargtass
SCN Tequila SCN Gin n' Tonic
SCN Gossip Girl
Utsiktens Acoustic #3 Utsiktens Highlight Utsiktens Spotlight
Phandora
Gethsemane xx Lear Fan xx

2012-11-19 | 20:22:09 | Hästar/ ponnys till salu! | 10 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» F på Rosendhal

Vilken häftig färg! :O har aldrig sett något liknande...
Han hade väldigt "fyrkantigt" huvud m. små ben förhållandevis till resten av kroppen, är du säker på att han är renrasig? eller behöver han bara "växa i" huvudet?

Svar: Jag vet inte så jätte mycket om honom, men unghästar överlag ser ju oftast ganska "konstiga" ut. Opropetionerliga ut eller vad man ska säga. Långa bakben, stort huvud och ganska liten kropp. Men han växer i dem ;)
/R
soreca.blogg.se

2012-09-19 // 16:07:49
» LuftHappy

Vad snygg! :)

2012-09-22 // 18:08:04
» Linhagens.devote.se

Kan man avla på honom?

i så fall har jag ett litet sto som skulle vilja bli betäckt!
Hon heter "Time for spring" (Spring)
du hittar henne på:
Linhagens.devote.se

2012-10-10 // 15:59:30
» Linhagens.devote.se

Varför svarar du inte :'O

Svar: Ursäkta, jag har haft stora problem med mitt internett, och har inte haft tid. Tyvärr är Five inte tillgänglig för avel just nu. MVH
/R
soreca.blogg.se

2012-10-13 // 15:00:42
» Linhagens.devote.se

Okej :D

Men kan du inte skriva här när han är det :)

2012-10-14 // 08:44:29
» Zafirgården

Jag har bestämt mig för att köpa tillbakar. 5 och sälja honom via Sisf istället!

Svar: Gör så! MVH
/R
soreca.blogg.se

2012-12-19 // 16:27:26
» Zafirgården

Har sen jag skrivit detta ökat något enormt i mängd hästar här på Zafirgården.

I nuläget inte tid för honom-

Svar: Ok, då är han kvar hos min hästskötare, han är med andra ord såld men jag kommer att veta exakt hur han har det. /R
soreca.blogg.se

2013-01-03 // 17:30:41
» Zafirgården

Länk?

2013-01-03 // 17:57:30
» Alva

Hej jag skulle vilja köpa Five om han är kvar? Med vänlig hälsning, Alva kontakt maila [email protected]

2013-11-17 // 10:42:20
» Zafir no 5

Jag vill jättegärna köpa Zafir. Han kommer att få det jättebra hos mig på Stall Pion. Vi har massor av andra LHs här och han fodras gott om dagen, han får en stor hage att beta på och bra träning det lovar jag. Snälla kan jag få köpa honom?
Mvh,
Linn staölpion.n.nu

2013-12-05 // 08:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback